Om kryddor

Basilika och citronmeliss samt sallad av olika slag har vi också i tankarna just nu. Men allt hänger allså på hur vädret blir nästa vecka. Kanske kan vi inte plantera ut något i växthuset alls denna vecka utan de små plantorna måste få plats någonstans inomhus. Man kan försöka att sakta vänja dem vid den svalare utomhus temperaturen om man ställer dem i ett svalt rum eller fösöker vädra några timmar om dagen. Jag har också väldigt mycket jobb kvar på gården med att försöka reda upp och rensa i olika bodar och förråd. Man kan inte säga att alla uthus är söta gårdsbutiker ännu. Det är mycket som borde tvättas, och placeras på hyllor. Mycket gammalt bråte egentligen, som jag inte vet vad jag ska göra av det. Om det går att återanvända eller om det borde kastas. Jag läser i Stormossens informationstidning om hur man ska göra och det verkar så enkelt. Bara föra allt i rätt kontainer vid rätt inslamlingspunkt. Metall för sig, plast för sig om så komposten. Men vad med föremål som är både metall och plast? Jag har sett att också andra tvekar och kastar allt i brännbart lådan. Eller "Grovsortering" eller något sådant kontainern.

Fotobyrån 2017

Comments