Posera vid en ek, sommarlekar


Jag har inte räknat antalet ekar i kommunen, men den som vill kan med vintagefynden försöka hitta åtminstone en av dem. "Gone with the wind" var morfars systrars favoritbok. Den utspelar sig bland annat på godset 12 oaks i amerikanska sydstaterna. En annan rolig sommarlek kunde vara att försöka hitta boken på fler språk än svenska. Jag har ett ex. också på finska. Originalspråket för boken är engelska. Man har så roligt man gör det för sig. 

Volanghälsningar, alltså!  

Vill ni så hittar ni en rollkaraktär och skriver larp eller teaterdialog i sommarnatten. Eller leker frågesport om vad författarinnan till boken hette.

Själv ska jag snart lägga mig och drömma sommardömmar om vad hjältinnan / min "alter ego" Marie Courant har för sig på en holme här i närheten. (Gissa om hon kan prata franska...)

Comments