Solig morgon

Kl 08.00 på morgonen sol, jag längtar till Kimo för här utanför skrivlyan i "City" försöker någon arm själ igen "förbättra" läget genom att börja åka runt och jaga maskrosor med sin traktorklippare. Jag önskar någon kunde leverera en robotgräsklippare och frigöra den arme mannen snabbt. Ta med honom i en dansgrupp eller vad som helst. Något han aldrig förut skakat loss i. Någon form av idrott utan hörselskydd och till musik. Undrar vad allt vibrato i rumpan gör för hans välbefinnanade? Mer än en hel vecka kvar till premiären vid vridläktaren och då förflyttar vi oss till 30-talet och traktorgräsklippare var inte uppfunna. Jag har tänkt på det där med regnrock och kom på att alternativet är kanske läderrock:




Rocken har för korta ärmar för att den ska sitta riktigt bekvämt på mig, men med ylle vristvärmare kanske den kan fungera, om jag stoppar ned den och en sittdyna i handväskan. Plastmössa därtill? Inte värdens bästa lösning, men jag gillar ju att simma i varmvatten bassäng om vintrarna, men kanske det blir för ett premiärlejon ändå en lite väl "tassig" klädsel. Letar vidare idag goda idéer för att klara premiärsittningen. 


Fick några lugna och soliga stunder, och kunde återvända utan missöden, tidig gräsmatteklippning hade ändå inte gjot mig så okoncentrerad jag inte kunde köra bil. 


Croissant  på en solig strandterass. 
Kanske ett av sommarens bästa minnen hittills?





Comments