Sommargymnastik


Jag läste om några unga kvinnor som bloggar på Sevendays.fi och upptäckte att de på något sätt hör samman med lokaltidningen Vasabladet. Den kan man naturligtvis läsa både på papper och på skärm om man vill bli bra på svenska. I Vasa har jag fyndat Image wear t-skjortan samtidigt med nya zumbaskor och en vacker duk för picknicken. Jag tänker vanligtvis inte så mycket på märkeskläder, men den här är tillverkad i ett modernare material än lump, nylon eller crimplene så jag tänkte att för en gångs skull gör jag som de yngre flickorna och berättar om mig och mina kläder. Nya kläder finns på många ställen i Vasa, men den som vill kan fortfarande handla jätte-etiskt och känna sig supergod genom att shoppa loss i Röda Korsbutiken eller i någon av missionsloppisarna i Vasa eller Nykarleby.


Comments