Sommardrömmar i höstlöven

Jag har läst Johanna Holmströms "Hush baby" där karaktärerna väldigt ofta "tar en klunk vin" innan de svarar, "smuttar på sitt vin" eller "går fram till bardisken". Handlingen är förlagd till landets huvudstad och någonstans mitt i boken får jag lust att lägga den ifrån mig för att kunna länka till EOS-tidningen istället. Just nu har jag börjat läsa "Analfabeten som kunde räkna" och här är det då som omväxling en man som skrivit texten, men på något vis i samma flytande smått ironiska stil som Johanna Holmström. Pärmbilden här är somrigt turkos och i Oktober en måndag med björklöv under en mjölkvit himmel får jag inte till skuggorna och dagrarna i fotografiet riktigt som på den långa sandstranden i Rigabukten. Men försöka duger. Jag har fått lägga in en beställning på "Pärlfiskaren" så jag tror det kommer att bli nästa boktips från mitt håll. Men jag hoppas verkligen att fler läsare hittar till det lokala Fredrikabiblioteket och bidrar med boktips. Lycka till!

Comments