Ätbara julblommor

I detta fall ett blomsterfynd i "Halpa Halli Hyllan." Tänker mig att ha den mer som julblomma än som kryddväxt att klippa bladen av. Gissar att det är en sorts salvia. Med lite tur kan de kanske bli större inomhus. Så det här är mitt val för liten lägenhet där jag tänker låta julgranen stå kvar på andra sidan åkern. På gården finns redan några jultallar och vid bruket ekar. De sistnämnda har förstås inte just nu några löv. Inomhus har jag just nu också mandarinplantor och avokado"träd". Bara sådant som man kan köpa i butiken, man kan testa vilka frön som helst och se om de gror. Tuja plantor tror jag växer ganska snabbt också i trädgården och då ser de ut som cypresser. Vintergröna timje...Thyme, parsley, sage & rosemary...Pepparkakor säger vi på svenska fast vi bakar dem med ingefära.

Comments