Mycket snö, men vi har sett solen

Snöscooterväder. Vi jobbar på med vårplaneringen, men ännu handlar mycket om uppvärming av hus, ved eller vindkraft, bergvärme. På väg mot sommaren gäller det att planera så gott det går, men ha även plan B i beredskap. Övning ger färdighet sägs det. Det känns som att 2018 ännu är så nytt och modernt att så här andra veckan i Januari är vi lite osäkra. Vägarna är hala men när solen skiner på fälten och vi har omkring 10 cm snö är det mycket vackert. Men ändå önskar jag att det blir en kort vinter, jag är ingen skidåkare, det är mer trädgården och frukt- och bärodlingarna som intresserar. Jag fortsätter vidare att studera språk. (Se spanska och franska bloggsidorna under profilbilden) Instagram är nytt och jag såg nyligen ett TV program om japanska Haiku dikter. Jag var som tjugoåring tre veckor i Japan och är ända sedan dess intresserad av japansk kultur. Jag kan några ord och skrivtecken på japanska. Jag gillade många saker i landet. Hur man bygger hus i landet, kläderna och maten.

Comments