Tisdagsutmaningar

Idag blir det som vanligt gymnastik för kroppen och hjärnan. Det är kvällskurser i Medborgarinstitutet. Jag läser spanska i en grupp och vi försöker lära oss prata. Jag har också fått veta att en ny grupp flyktingar är på väg och de kommer kanske att kunna lite franska och vilja prata det, så nu gäller det att studera på egen hand, utan lärare med hjälp av till exempel Eurotalk materialet (hemsida, CD-skiva, mm) och olika Wikipedia sidor, där man kan byta språk på texten med hjälp av en språklista i kanten. Vi har soligt och några plusgrader när solen lyser direkt på termometern. Snödrivorna som schaktats ihop på gården når ända upp till tak kanten på grannens garage. Jag borde kunna se på det och leka det är Himalaya, men känner mig inte så glad åt just den drivan, eftersom jag tror att när den smälter kommer flödvattnet att rinna rakt framför trappan och det bli glashalt om det igen fryser på. Men det handlar om att fortsätta försöka. Små steg, småsmå zumbasteg. Men snabba, i takt med musiken, helst.

Comments