To cope with changes

Att klara förändringar är inte alltid det lättaste. Sommaren övergår i höst, skolorna börjar och igen är det en ny årstid på väg. Igår var det igen svalare väder och en sån där aning i luften om att något är på väg. Inte nödvändigtvis behöver det vara något dåligt. Men det tar en tid att vänja sig. Det är lite som att börja studera ett nytt språk. Här håller jag på med ett projekt / en hemsida med en nygammal idé om en stuga på landet som jag vill hålla i skick, som alltså kräver nya funktion och underhåll. Jag kallar projektet M.Birgittas bok och Papper. Just nu projektet uppbyggt kring Anna Kempe boken, men tanken var att det skulle bli mer som ett antikvariat med fler böcker och papper. När jag jobbade med denna hemsida började jag också fundera på att skriva en engelsk blogg om Anna Kempeboken. Kanske till och med arbeta med en översättning till engelska. Ännu så länge berättar jag bara på sidan Anna Kempe i Indien på engelska i korta inlägg vad hon i stora drag hade för sig i Indien.

Comments