Idag har jag bytt tema på bloggen

Dagen efter självständighetsdagen 2018 börjar jag tänka på nya boktips. Jag har varit ett varv denna höst till Suomalainen kirjakauppa som också har många svenska böcker: Kokböcker, böcker om att sticka och virka och inte minst läroböcker för olika språk. Själv kommer jag antagligen att försöka hinna  med fler spanskalektioner efter nyår. Jag skriver också vidare på franska här. Tills vidare har vi ingen lärare i franska inom Medborgarinstitutet, men det finns personer från Kongo bosatta här nu, som kan både franska och engelska, så man kan hitta vänner att prata med. Igår dansade och sjöng en grupp som kallar sig Asafa kören i biblioteket. Ett väldigt charmigt och fräscht inslag med vackra afrikanska kjolar och medryckande rytmer och sånger.

Den som vill kan leta fler böcker om Afrika. Det kommer jag också att göra. Asafakören uppträder nästa gång i Kulturhuset i Korsholm. Det är Januari 2019 då, återkommer om detta evenemang som kallas Afrikansk Festival. Welcome Office i Korsholms kulturhus för mer information om detta.

Comments