Många insamlingar nu före jul. Hur prioritera?

Det duggar tätt med insamlingar till olika föreningar, kommuner, byaprojekt, församlingar, fritidsverksamhet och till och med för politiska partier just nu. Hur gärna man än vill, så kan man inte stöda allihopa. Någon verksamhet gillar man kanske extra mycket. I mitt fall körsång och dans. Men även om kursavgiften kanske inte verkar så stor så kommer väggen emot, man klarar inte det ekonomiska skuttet över höjdhoppsribban. Yngre syskon brukar jag ge julklappar, ofta böcker som jag skaffat redan ett halvt år före Julafton.

När det börjar kännas förkylningsvirusen vill börja inmarschen kanske det är hög tid att ta en vilopaus. Inse att personer stadda vid större kassa även kan agera.

Det där med att rädda världens barn, ingen person kan göra det, ensam.

Jag vill ändå säga Tack och God Jul till alla som hjälpt mig nå fram till idag. Det blir fler fester! Kom ihåg det. Askungen fick stå över några danskvällar, men till slut fick även hon en chans.

Comments