Med skrubbsår på knäet

Vörå Medborgarinstitut Kurskatalogen kom i går i postlådan. Många intressanta gymnastik, språk och musik kurser med. Men ha inte för bråttom i kurvorna. Jag föll och slog upp ett skrubbsår på knäet, i går eftermiddag, innan jag visste att katalogen kommit i postlådan. Vi förbereder ännu kurserna, som till exempel borde vi kanske städa skrivbord och lyfta förstärkare på bättre ställe i hallen. På gården står en väldig grävmaskin och det är meningen det ska bli en parkeringsplats, men den är inte klar än.
Anmälningstiden till MI kurserna har ännu inte börjat. Spännande med allt det nya, men också oro, för att om det kan hända blir mycket nytt att lära, många nya människor som man ska samarbeta med.

Här i landet är vi bra på språk tycker jag.

Men samtidigt som vi kan finska, svenska, engelska så har vi också sådana som vill helst prata bara Vörådialekt eller endast finska, ganska många som ännu inte börjat med franska, tyska eller spanska.

Ibland är kurserna för dyra, för långt bort om man inte har egen bil. Kurskatalogen innehåller varje år överraskningar.

Om någon här vill se vad jag skriver på andra språk än svenska gå in och välj sida under min profilbild.

Comments